Helgen

Idag ska Mia och lilla familjen med oss hem över helgen, kommer bli kanon mysigt.
Mia ska passa på att klippa sig hos Linda oxå, tror det kommer bli jätte fint. Jag blev väldigt nöjd när jag klippte mig hos Linda iaf =)

Igår var det hundcirkel oxå, Kira var med mig för första gången. Var lite nervös för hur hon skulle bete sig. Men hon var så jävla duktig! Hon var lite orolig i början, men det är inte så konstigt, väldigt annorlunda situation. Det är i en lokal och det var 2 andra hundar med igår, en tik och en hane. Men det slutade med att hon låg och sov på mina fötter efter en liten stund, lill tjejen =)

Så nu kommer hon få följa med på restrerande träffar som träning.
Sen så ska jag se om det finns möjlighet att vara med på Anjas träffar på måndagar med henne. Skulle vara kanon bra träning för henne, för hon behöver bland annat träna på att vara passiv. Ska se om det går att ordna, nu när man bor där borta så behövs det ju lite planering vad man än ska göra :)

Sid då, han är en jävel.. Han är inte alls snäll mot Kira och verkligen inte mot andra hundar.  Så nu blir det kastrering fort som fan för honom, och sen ska han få börja sitta ute på lina. För tror det kan vara så att han har tråkigt, att det är därför han jävlas så mkt med Kira. Så tänkte att det är värt ett försök och se om det blir bättre.
Jag vill inte att han ska få gå fritt ute än (om han nånsin kommer få göra det) är rädd att han ska sticka eller ställa till med nånting. Sen om vi skulle flytta till lägenhet igen så kan det bli svårt att ha honom inne, och jag vägrar att ha en ute katt i stan.

Nu ska jag jobba på lite här, ha en trevlig dag och en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!